logotyp
Gemensamt

Så underlättar Proffswebben hantverkarens vardag

Proffssaljare.jpg

Vill du ägna dig åt viktigare saker än att sitta i telefon med beställningar eller att åka och hämta varor? Då är det digitala verktyget Proffswebben perfekt. Förenkla administrationen före, under och efter dina projekt och lägg istället din tid på saker som genererar intäkter.

 

Proffswebben designades av XL-BYGG Stenvalls för att underlätta vardagen för hantverkare. Tid är pengar är en gammal klyscha, men det betyder inte att den är mindre sann. David Johansson är regionsäljare på XL-BYGG Stenvalls. Han understryker fördelarna med att använda Proffswebben för dig som hantverkare.

– Med Proffswebben är vi tillgängliga dygnet runt. Du är inte beroende av våra öppettider och behöver inte heller lägga tid på att ringa eller mejla dina beställningar. Proffswebben frigör helt enkelt tid till att göra det som ger intäkter, säger David Johansson.

 

Den digitala plattformen är heltäckande. Det innebär bland annat att du kan lägga din order online, se dina fakturor, ta emot offerter från din lokala säljare och se hela sortimentetmed kompletta prislistor.

– Du kan till och med skapa egna offerter till dina slutkunder med kostnader för material och timmar.

 

 

Allt på ett ställe

En annan fördel är att allt samlas på samma ställe. Du kan bland annat följa dina ordrar i realtid.

– Tjänsten ger dig full kontroll över dina kostnader. Säg att du har en kille som hämtar ut något. Då uppdateras det i realtid i Proffswebben. Det är lätt att se alla ordrar och fakturor, säger han och fortsätter:

– Våra kunder gillar det digitala kontoret och uppskattar att slippa sitta i telefon eller åka och hämta varor. Tid som kan läggas på annat.

 

Om du känner dig osäker på en digital lösning finns bra hjälp att få. Säljarna på XL-BYGG Stenvalls besöker dig personligen och går igenom plattformen.

– Varje gång vi skapar en ny användare så erbjuder vi en e-handelsutbildning. Vi kommer ut till dig som byggare. Där lär vi dig hur du använder tjänsten på bästa sätt. Och dyker det upp frågor vägleder vi dig mer än gärna, säger David Johansson.

 

Den personliga servicen fortfarande viktigast

Han är också noga med att poängtera att Proffswebben är ett komplement till den personliga kontakten.

– Vi vill inte ersätta vår personliga service, utan vi ser tjänsten som ett väldigt bra komplement. Vi värdesätter det personliga högt. Med Proffswebben blir vi tillgängliga 24/7 och kan lösa kundernas problem på ett ännu smidigare sätt, säger David Johansson.

 

Du sparar ytterligare tid, pengar och sliter mindre på miljön genom att välja till utkörning som leveransalternativ.

– Vi kör gärna ut grejerna du beställer. Vi gör ungefär fyra stopp för varje lastbil vi kör ut. Det innebär mindre miljöpåverkan samtidigt som du sparar både tid och pengar för bränslet som skulle gått åt om du hämtat grejerna själv, säger han.

 

Produktdokumentation i Proffswebben

En annan stor fördel med Proffswebben är att all dokumentation kring produkterna finns där.

– När kunderna använder vår webblösning så kan de på ett enkelt sätt få fram miljödokument till ett projekt, säkerhetsdatablad, produktdatablad, ja, all dokumentation. Det har varit väldigt uppskattat.

 

Proffswebben är en digital lösning som ständigt förbättras. David Johansson välkomnar feedback.

– Vi tar mer än gärna förslag på förbättringar. Det är guld värt och vi vill ständigt utvecklas för att göra din vardag ännu bättre, säger han.

Vi utvecklar våra tjänster och behöver din åsikt. Vill du delta i en kort undersökning kring vår webbplats, den tar endast ca 3-5 minuter att besvara?

OK Nej tack